Andersom is ontstaan vanuit de gedachte dat alles om mensen draait, om de ander. Als mensen een verandering niet dragen, niet willen werken met een nieuw systeem, werkwijze of proces, dan levert het niks op. Dan is er geen som.
Dit besefte oprichter Arthur na afronding van een project in 2004. Na een evaluatie, waarbij de opdrachtgever tevreden was, spraken hij en zijn toekomstige compagnon af om een aantal weken later nog eens een bezoek te brengen aan de organisatie. Dit keer om met de medewerkers te praten, in plaats van met de managers. En dit keer ook in spijkerbroek in plaats van ‘strak-in-pak’.
Pas toen hoorden zij van medewerkers dat het systeem zoals dat opgeleverd was totaal niet werkbaar was. Het was complex, lastig en de toegevoegde waarde van het systeem was voor velen niet duidelijk. Vanaf dat moment vonden zij het tijd om het anders te gaan doen, en ontstond het idee voor een organisatieadviesbureau dat zich richt op mensen, ontwikkeling en verbinding maken in en buiten organisaties. Tijd voor Andersom!
Andersom BV is opgericht in maart 2006 en langzaam uitgegroeid tot een organisatie met ruim 18 organisatieadviseurs, zowel in loondienst als op ZZP-basis. Deze club adviseurs delen vier kernwaarden: een Andersommer is authentiek, heeft oprechte aandacht voor mensen, zorgt voor verbinding tussen mensen en organisaties en straalt plezier en enthousiasme uit.
We werken bij onze opdrachtgevers aan de ontwikkeling van hun organisatie. We hebben daarom bewust geen eigen kantoor. Verbinding ontstaat daar waar je bent en samen aan resultaat werkt.
We houden ons bezig met twee thema’s: organisatieadvies en digitalisering. De rode draad daarbij is dat we altijd willen verbinden, met mensen bezig zijn, uitgaan van hoe het thema zich verhoudt tot de medewerkers die er mee moeten werken of ermee geconfronteerd worden.